Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Jana - 24 maj 2009 22:08

vore det ju trevligt om det var, men tyvärr så är det ju inte det... Man skulle få så mycket mera gjort då =)


Igår grejade vi ju en del, och har fått en del gjort idag också faktiskt..

Först tog vi rejäl sovmorgon och vaknade 11.30 Har inte hänt mig på väldigt länge så det var skönt.. Men stackars hundarna var rejält pinknödiga då.. Sorry =( Fast dom fick sen nattpromenad så det var inte så farligt tror jag..


Sedan tog vi lite frukost och for iväg till OKQ8 och gjorde rent bilen.. Eller ja renare i allafall.. Den är vit och lacken har tagit mycket stryk såg jag.. Så det var svårt att få den riktigt ren, men den är i allafall renare nu än innan... För ca 1 år sedan så försökte några idioter stjäla min fina bil och då blev den lite förstörd i lacken runt handtagen.. Rätt många repor gjorde dom och det sätter sig en hel del smuts där som är svårt att få bort.. Sedan så var det ju bra längesen som bilen tvättades och det satt en massa asfaltsfläckar på den, lite döda småting och kåda från ett träd.. Så vi fick allt ta i med hårdhandskarna och skrubba järnet hehe... Vi tog den starkaste avfettningen dom hade men allt gick inte bort ändå tyvärr.. Ska kolla på någon bilfirma om det finns något starkare man kan ta som inte skadar lacken, för det lär behövas något starkare om allt ska försvinna..

Sedan har någon grön eller blå bil backat på oss därbak så det är lite blå/grönt på kjolen längst ner som inte heller går bort...

Mycket jobb om man vill ha den kliniskt ren =(

Det är en del rost på den också tyvärr i och kring hjulhusen och dörrar, och såklart på den klassiska bakluckan.. Vi har en god vän som ska fixa detta åt oss som tur är...

Man kanske skulle ta och byta bil istället.. Har ju kört denna i snart två år..

Är lite sugen på en svart bil denna gången.. Funderar på en V70 eventuellt..


Vår bil.. Kallad "Otto" av min sambo =)

När bilen var klar så for vi hem igen och jag gick ut på baksidan och krattade upp det jag klippte ner igår och sedan drog jag igång trimmern igen och drog över gräsmattan en gång till.. Vår kära granne kom över med sin skottkärra så jag kunde låna den och köra bort gräs och ogräs i den, istället för att förmodligen gå flera gånger med allt i famnen =)

Sedan drog jag fram en liten spade och tog upp en mängd stora maskrosor som har bosatt sig i vår trädgård =( Förbannade ogräs... grrr....

Och så rensade jag den lilla rabatten vi har med smultron i.. Och det fanns ju faktiskt rätt många smultronplantor där under allt ogräs =)

Sen har vi ju det klassiska ogräset kirschkål!! Förbannat jäkla elände!

När vi flyttade in här för ett par år sedan så fanns det inget sådant skit i gräsmattan.. Men vår granne på vänster sida (inte vår käre granne), har tydligen bestämt sig för att låta sin baksida växa vind för våg denna sommaren också... Och kirschkålen har växt sig meterhög därinne varje sommar nu och verkar få göra det i år också tyvärr =(

Så nu blev jag trött på detta för den gräver sig in till oss och över typ en tredjedel av vår gräsmatta också.. Så idag fotade jag hans baksida och tänker maila in dom bilderna till hyresvärden för nu har jag lessnat på detta ! Såg idag också att den växt ut från hans gård och ut på den allmänna gräsmattan och sedan från den och in genom våra grindar också.. Så den "anfaller" från två håll nu! Det är inte kul att ha sån skit i gräsmattan för den växer som helvete och när man klipper den så stänker skiten över hela gräsmattan och då fortplantar den sig ju ännu mera och man blir själv nerstänkt med skit när man klipper den =( Så nu är det nog !


Max började "mörda" maskrosorna, sen fick jag fortsätta =)

Fick en överraskning senare när jag satt och jobbade vid datorn.. Då säger sambon att jag fått något på baksidan.. Gick ut och tittade men kunde inte se något annorlunda någonstans.. Så ropar vår käre granne att jag ska titta framför mig i rabatten och då fick jag se något litet sticka upp ur den.. Då har han smugit in på vår baksida och planterat ett par liljor till mig.. =)

Så snäller han är då.. Älskar ju liljor ju =)


Lilla syrenen på framsidan...


Syrenen på baksidan...



Ovido - Quiz & Flashcards