Alla inlägg under maj 2009

Av Jana - 31 maj 2009 22:30

tänkte jag och sambon imorse när det ringde på dörren 10.30 Brukar vara försäljare ute på söndagar, typ GT och liknande.. Ingen av oss orkade kliva upp och öppna.. Strax därefter kommer ett sms från vår käre granne där det står typ att vi hade en present utanför era sjusovare =)

Då var det visst vår käre granne och Leo som varit förbi med en morsdag present till Skrållan.. Ett mumsigt ben fick hon och det tackar hon så mycket för =)


Skrållans mors-dag present


Har fått en hel del gjort idag utomhus faktiskt.. Vi var iväg och handlade en sväng och stannade då till vid Blomsterhallen för att köpa lite mera gräsfrö till vår stackars gräsmatta.. Bidde ett par nya blommor också.. Jag och namn på blommor hör inte riktigt ihop, men dom är små och rosa i allafall.. =)


Dom nyinköpta blommorna...

 

Sedan for vi hem och sambon dammsög inne och diskade och jag tog mig an trädgården.. Klippte först gräsmattan för den var lång igen.. Sedan åkte det upp lite ogräs i rabatterna både på framsidan och baksidan.. Efter det var det det där roliga ogräset mellan plattorna.. Tog upp en del av det och sen gick jag efter med Round-up, så nu ska det inte komma upp något mer.. Förhoppningsvis.. Planterade om ett par blommor också som sprider sig som ogräs.. Dom hade satt sig i framkant på rabatten så jag flyttade bak dom istället.. Och en av dom hamnade i rabatten på baksidan.. Kom på att jag hade en säck med torv liggandes så jag tömde ut den säcken på rabatten på framsidan.. Då kvävs förhoppningsvis en del av ogräset så man slipper ha så mycket sånt, och så blir det snyggare i rabatten tycker jag ...

Sopade rent plattorna det sista jag gjorde på framsidan, så nu ser det rätt ok ut, ett tag i allafall =)


Vinrankan på framsidan (skänkt av vår käre granne)

Efter allt stök och bök tog jag fram vattenkannan och gjorde växterna på framsidan glada med lite vatten.. Var nog ett tag sedan dom fick något =)

Och sedan åkte vattenslangen fram så baksidan fick sig en omgång med vatten också.. Gräsmattan var ju torr som fnöske hehe... När det var tillräckligt blött så slängde jag på gräsfröna och sedan på med mer vatten igen. Få se om det tar sig denna gången då =)


Penseerna på framsidan

Imorgon är det jobb igen.. Denna veckan är det bara öppet mån till fre eftersom det är nationaldag på lördag och den dagen är väldigt röd, och ingen annan verkar ha öppet då heller...


Ett par penseer hamnade i rabatten (till vänster skymtar en liten sak som ska bli en lilja, som också är skänkt av grannen =) )

Värken har väl börjat ge sig så smått.. Igår var ingen rolig dag för mig..

Tog ju sambons smärtstillande och den blir jag yr i knoppen av, så därav illamående och kräkningar också.. Men man slipper den värsta värken i allafall.. I natt sov jag iallafall någorlunda bra och sov till 10.30 iallafall.. (sen blev man väckt av grannen hehe).. Men man känner sig lite sliten nu.. Det tar på krafterna att ha så ont i kroppen tyvärr =(



Av Jana - 30 maj 2009 04:27

Sitter här klarvaken och kan inte sova.. Har så fruktansvärt ont i arm/axel/nacke så det går inte att sova.. Försökte sova förut men vaknade efter ca en  och en halvtimme.. Vet inte vad fasen jag har gjort heller... I förrgår kväll skulle jag gå och lägga mig och vila en stund efter jobbet för jag var så himla trötter.. Vet inte om jag då låg och spände mig när jag sov för när jag vaknade kände jag av detta.. Sedan under gårdagen så kändes det av lite grann.. Lite molande värk men inget överdrivet.. Men under kvällen igår så satte värken fart och ökade något kopiöst.. Klämde i mig lite av sambons smärtstillande men det hjälpte knappt.. Gick och la mig en tag men gick upp igen och nu sitter jag här med världens pulserande värk och inget hjälper mot det heller! Bara att stå ut tills det går över! Men det lär ju inte bli någon sömn inatt... Har så ont så jag blir jätte illamående mellan varven och var nyss och spydde också... Vilken rolig natt jag kommer att ha =(

Av Jana - 29 maj 2009 14:46

Det visade sig nyss att det inte är någon shopping helg i helgen och vi ska inte jobba till 20 ikväll... Skönt =)

Det var nästa helg det var tal om att ha öppet till 20 på fredagen, men det hade tydligen inte vart populärt i stan så det bidde inget med det heller...

Det är väl studenten för en del då och då vill folk vara lediga förmodar jag och inte jobba hela kvällen...

Av Jana - 29 maj 2009 10:08

Vaknade upp imorse med redigt ont i nacken... Det sträcker sig från armen och upp på sidan av nacken... Nån muskel som ska jäklas med mig =(

Man blir lite smått handikappad när man inte kan röra sig ordentligt.. Men det är väl bara att bita ihop och se glad ut....


Öppet till 20 ikväll, få se om det lockar ner lite folk på stan...


Saknade älsklingar....

Av Jana - 28 maj 2009 22:19

Jag har aldrig riktigt kommit underfund med varför mannens och kvinnans sexualdrift skiljer sig så mycket. Jag har aldrig heller förstått det där med Venus och Mars. Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker med huvudet och kvinnor med sina hjärtan.

Till exempel: En kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs. Passionen börjar glöda i sovrummet, När hon till sist säger, "jag känner inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig".

Jag sade "VA??!! vad var det där?!". Så säger hon dom orden alla pojkvänner fasar att höra.... "Du är inte tillräckligt i kontakt med mina emotionella behov som kvinna, för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man".

Hon besvarade min frågande med att säga, "Kan du inte bara älska mig för den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?". När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag.


Nästa dag så tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt shoppingcenter. Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika verkligt dyra klädesplagg.

Hon kunde inte bestämma sig vilken hon skulle ta, så jag sade åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till hennes nya kläder. Så jag sa att vi får köpa ett par till varje ensemble.

Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par diamantörhängen. Tillåt mig säga..... Hon var så upphetsad! Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset. Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis.

Jag tror att hon trodde jag var knäpp när jag sa, "Det går bra älskling". Hon var nästan nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande. Med ett jättestort leende sade hon till sist, "Jag tror att det är allt älskling, vi går och betalar".

Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sade, "Nej älskling, Jag känner inte för det".

Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken med ett förvånat "VA?".

Jag sade sedan "Älskling, jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du har inte tillräcklig kontakt med mina finansiella behov som man, för att jag ska kunna tillfredställa dig som kvinna".

Sedan när hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag, "Varför kan du inte älska mig som den jag är istället för dom saker jag köper åt dig?".


Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller...

Av Jana - 28 maj 2009 22:16

1) Hunden får inte vara inne i huset.

2) Okej, hunden får vara inne i huset, men bara i vissa rum.

3) Hunden får vara i alla rum, men får inte hoppa upp på möblerna.

4) Hunden får bara hoppa upp på de äldsta möblerna.

5) Okej, hunden får hoppa upp på alla möbler, men får inte sova med husse och matte i sängen.

6) Hunden får sova på sängen, men bara om han får lov av husse och matte.

7) Hunden får sova på sängen, men inte under lakanen.

8) Hunden får sova under lakanen, men bara om han får lov av husse och matte.

9) Hunden får sova under lakanen varenda natt.

10) Husse och matte måste be om lov för att få sova under lakanen med hunden.

Av Jana - 28 maj 2009 22:13

1. Vi kom av Titanic först.

2. Vi lider inte av för tidig utlösning.

3. Vi ser bra ut i vår pojkväns kläder medan han ser ut som en idiot i våra.

4. Vi kan gråta för att slippa fortkörningsböter.

5. Taxibilar stannar för oss.

6. Män dör tidigare så vi håvar in pengar från livförsäkringen.

7. Gratis drink... Gratis middag... Gratis bio... Du fattar.

8. Vi kan krama våra vänner utan att de undrar om vi är homosexuella.

9. När det gäller storlekar vet vi SANNINGEN.

10. Vi är inga svin om vi har sex med någon och inte ringer dagen efter.

11. Vi undrar aldrig om HANS orgasm var äkta.

12. Om vi glömmer att raka oss behöver ingen märka det.

13. Om vi har en finne vet vi hur vi döljer den.

14. Vi behöver sällan kontrollera att våra könsdelar befinner sig där de ska.

15. Om vi är korkade finns det alltid folk som tycker det är gulligt.

16. Vi har en ursäkt att vara riktigt bitchiga minst en gång i månaden.

17. Vi kan prata med det motsatta könet utan att nödvändigtvis fantisera om hur de ser ut nakna.

18. Vi kommer aldrig att ångra att vi tog hål i öronen.

19. Tack vare läppstift vet vi vilket glas som är vårt.

Av Jana - 28 maj 2009 21:26

till trädgården bidde det =(

Fick ett sms från vår käre granne om att rosbågarna jag tänkt köpa gick åt på 5 min tydligen... Ja ja, får försöka hitta billiga sådana någon annanstans istället då... Problemet är att i den övriga reklamen jag kikade i häromdagen så annonserades dom för 1200 kr och på ett ställe för 1700 kr.. Och dessa som jag tänkt köpa låg på endast 299 kr, men var då andra sortering.. Men det hade inte gjort så mycket, bara att klä in dom i en massa grönt ju.. =)


Imorgon blir det lång dag på jobbet för stan har tänkt sig en shopping helg i helgen och ska ha extra öppet till 20.00 imorgon kväll! Suck! Jobb jobb jobb och åter jobb...




Ovido - Quiz & Flashcards