Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Jana - 20 maj 2009 20:00

blev jag idag när vi jobbade... Vår kära granne Micke har varit och norpat några blommor hos oss =)

Han skulle få ta dom blommorna hade vi kommit överrens om, men det har inte blivit av... Sen var ungarna ute och grejade och rensade mellan plattorna och då trodde han att blommorna hade rykt åt pipan.. Men gå och titta då sa jag till honom.. Det orkade han inte.. Trots det är några futtiga meter mellan våra hus hehe...

Men idag hade han varit och "stulit" dom, och så hade han ju gjort snyggt efter sig också den token =)

Hade ju inte räknat med att få rabatten rensad samtidigt... Det tackar vi och bockar för !

Imorrn är det Kristi Flygardag och det är stängt i butikerna på stan så man får lite ledigt.. Igen.. Var ju nyss ledig men det skadar inte att vara ledig en dag till =)

Om vädret tillåter så ska jag ta mig an gräsmattan imorgon och klippa den och försöka få den snygg.. Så gott det går i allafall..

Och så har jag en liten rabatt med smultron i som måste rensas också...

 Ja dessa trädgårdar.. Sicket jobb.. =)


En fontän i Sala..

Av Jana - 20 maj 2009 11:25

Igår kväll fick jag äntligen lite tid över för att sätta ner mina penseer i blomlådan.. Har typ haft dom stående ett par veckor, så dom blev säkert nöjda nu =)

 Ska se om man har tid ikväll kanske och slita upp allt ogräs ur rabatterna, som nu tyvärr växer sig meterhöga! =(

Måste ju få lite space över till det som ska växa där hehe..

Har en pionbuske och en syren i rabatten på framsidan som nu får trängas med något stort grönt...

På baksidan gäller att bara få ordning på gräsmattan så ser det genast bättre ut.. Får nog ta och ut och köpa lite mer gräsfrö och slänga på verkar det som.. Vill inte ta sig ordentligt.. Sen har väl hundarna sprungit där en del igen också och det tär på den stackars gröna mattan hehe...


Släppte ut hundarna en snabbis häromdagen på baksidan och satte mig sen vid datorn en sväng... Efter en stund kom jag på att jag skulle kanske titta till hundarna och se vad dom har för sig...

Och vad har Xena gjort ?!?!! Jo hon grävt sig en egen grav hon =( Ett jättehål har hon gjort i gräsmattan!!!! Jädra hund =(

Fattar inte vad det är som är så gott i gräsmattan... För både hon och Bobby gräver i gräsmattan och äter saker dom har grävt upp.. Typ gräsrötterna ser det ut som... Skumma hundar vi har....


Xena väntar på mat (gräddade pannkakor igår)

Ovido - Quiz & Flashcards